Veenhuizen Open Air

Wat gaan we doen deze zomer?

Zondag 13 september  11.00 – 17.00 uur

Flamenco Las Corales

Uniek in Veenhuizen is dat de groep Flamenco Las Corales voor ons gaat dansen en zingen. Een bijzondere ervaring wat je niet wilt missen in ons Drenthe.

Ze spelen van 14.00-14.30u en van 15.00-15.30u. Elke set wordt afgesloten met een palmas workshop. Applaudisseren kennen we, maar een palmas is iets heel nieuws. Kom dit ook leren. Je zult versteld zijn van de manieren en ritmes van klappen.

De set bestaat uit Spaanse Folklore en Flamenco. Sevillanas, Copla Española, een oud Andaluzisch liedje, een Tientos en een Tangos. En uiteraard hoort hier fantastische kleding bij. Eye and ear candy.

Foodtrucks

De Gehaktballenexpres, Wafelsexpres, De zoete buurvrouw en Paupertruck staan er voor gehaktballen, patat, snacks, gebak, softijs, snoep en diverse andere versnaperingen.

• Een paar bourgondische vrienden die een balletje staan te trappen…;-)

Live muziek

We trappen deze zondag af met Hans van der Werf. Nederlandse talige luistermuziek. Heerlijk ontwaken.

Elton Joseph begeleidt fantastische zangeressen. Heerlijk genieten tijdens je kopje koffie. Neem een plekje op het terras en laat je meevoeren…

Klompjesgolf

De klompenclubs worden weer van zolder gehaald en je kan een balletje komen halen bij de Paupertruck. Versla je tegenstander door zo in zo’n min mogelijk slagen de bal te putten.

Sh’Bam

Dance like no one is watching. Trek je lekkere kleren aan en kom mee doen met deze 45 minuten durende workout.

Kaars maken

11.00 – 12.30 uur

Met behulp van een ballon ga jij jouw eigen kaars maken. Opgave verplicht i.v.m. aanschaf materiaal.

Kosten € 7,50 inclusief ranja en een kindersoftijsje.

Carruthers collection

In het openbaar vervoer is het inmiddels verplicht:  Mondkapjes. Normaal zijn ze 5 euro, maar voor onze Open Air hebben ze de speciale prijs van € 4,-. Herbruikbaar en te wassen en je kan er ook een filter in plaatsen. Te koop bij de Paupertruck of in het café binnen.

The world is your stage

Dewi Pechler is onderneemster van deze leuke vintage onderneming. Met haar jaren ervaring in de mode wereld is ze nu haar eigen lijn gestart van sieraden en kleding. Alle sieraden zijn met veel liefde gemaakt en hebben een betekenis. Laat je adviseren door haar deskundigheid of kies iets met je hart.

KKBO

Kunst rondleidingen in Het Verenigingsgebouw verzorgt door leden KKBO (behalve tussen 13.00 – 13.45 uur).

• De stichting KunstKollektief Borger-Odoorn (KKBO) is een podium voor kunstenaars in de gemeente Borger-Odoorn.
    ​De stichting KunstKollektief Borger-Odoorn (KKBO) is opgericht in 2010 als podium voor kunstenaars, zowel amateurs als professionals in de gemeente Borger-Odoorn.De achtergronden van de aangesloten kunstenaars zijn zeer divers. Sommigen volgden een officiële opleiding, anderen deden cursussen en een aantal is autodidact. Allen zijn bevlogen in datgene wat ze doen. Het betreft kunst in de breedste zin van het woord en omvat onder meer; schilderen, tekenen, sieraden maken, keramiek, grafiek, beeldhouwen, fotografie, textiel en het maken van objecten.